fredag 15 maj 2015

Det var Sputnik!

Okej, då var det dags för ubåtsdebatt igen då, enligt DN. Vittnen säger sig vara helt säkra på att det verkligen var en ubåt och inte en säl eller en arbetsbåt de såg smyga runt i Stockholms skärgård i oktober i fjol.
 
Jag tror absolut att de sett en ubåt, så pass många har inte sett fel samtidigt. Men jag tror definitivt inte att det var Rysslands president, Vladimir Putin, som var ute på spion- eller invasionsuppdrag. Nej, enligt bildbeviset här till vänster så ser vi att Putin hade sänt sin katt Sputnik på uppdraget.
 
Skämt åsido - jag tror på att man iakttog ubåtar både i Stockholm och nu senast i Finland, men jag är övertygad om att det var militära övningar, eller


"testballonger" kanske passar bättre, särskilt med tanke på att det i båda länderna var strax efter ett val* och innan nya regeringar* presenterats och fanns på plats. 
 
Och nej, jag är fortfarande inte skraj för Vladimir Putin eller för den av Väst skapade legoarmén ISIS/IS.  
 
 
* Val i Sverige: 2014-09-14, påstådd iakttagelse ubåt: 2014-10-17. Val i Finland: 2015-04-19, påstådd iakttagelse ubåt: 2015-04-27. 
 
* Jo, jag vet att "regering" är en försökönande omskrivning för det barnkalas som utgör den svenska diton, men det blir snart nyval.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar