tisdag 13 januari 2015

Geopolitisk terroraktion

Otaliga nationella och europeiska självskattningsundersökningar har år efter år visat att tilltron till mainstreammedia, framför allt den tryckta pressen, är rekordlåg i såväl Sverige som Europa och globalt. Naturligtvis inget som är konstigt när mainstreammedia antagit rollen som politiskt korrekt megafon, uppfostrare och ren och skär desinformatör. Men inte nog med det - inom ramen för det globala åsikts- och propagandamonopolet har man dessutom ett eget rättssystem vilket medger att man agerar såväl domare som bödel gentemot dem som använder sig av sina lagstadgade, men kraftigt beskurna, åsikts- och yttrandefriheter.

Så långt kan vi säkert vara tämligen eniga, men frågan är om vi kan vara lika eniga när jag hävdar att människors tilltro till mainstreammedia de facto är avsevärt mycket högre än vad de själva tror och påstår. Well, jag är inte så säker på det...

När det gäller Charlie Hebdo ställer jag mig frågorna: 1) Vad vet jag? 2) Hur vet jag det? 3) Varför skall jag veta det? Well, jag besvarar frågorna med lätthet: 1) ingenting b) via mainstreammedia och via fria media som återger mainstremmedia 3) för att jag skall ropa på mer övervakning, ett NATO-medlemskap, ökad säkerhet och för att jag skall se jihadister/islamister i varenda buske och gathörn. Kort sagt, så skall jag och du bli rädda för allt från grannens katt till vår egen skugga.

Ser vi till de senaste 15-20 årens stora terrorevents modi operandi är det enkelt att placera in Charlie Hebdo-händelsen i kategorin geopolitisk terroraktion. D.v.s. inte i den kategori som har med försvarandet av våra lagstadgade och kringskurna fri- och rättigheter att göra. Charlie Hebdo-händelsen är inte en attack mot det fria ordet, yttrandefriheten, eller mot den s.k. demokratin.

Nej, låt mig prata till punkt! Jag säger inte att det inte har hänt, men jag säger absolut att det lönar sig att se på händelsen ur ett geopolitiskt perspektiv, och inte bara svälja det politisk-mediala etablissemangets "sanningar".

Kampen för världsherravälde tar sig de mest bisarra och bestialiska uttryck.Glöm därför inte den gyllene regeln som säger att allt är inte vad det ser ut att vara.

Om du inte orkar läsa artiklarna under länkarna, så tag dig åtminstone tid att läsa länkraderna här nedan.

Daily Mail: France, US uneasy bedfellows in quest for Iran nuclear deal
France24:  Hollande eyes end to Russia sanctions, rules out solo action in Libya
New York Times: French Leader Urges End to Sanctions Against Russia Over Ukraine
The Moscow Times: Hollande Calls for End to Russia Sanctions if progress in Ukraine
VoR: Russia Sends France Formal Inquiry on Non-Delivery of Mistral Warship
France24: French parliament votes to recognise Palestinian state
Reuters: French parliament votes for recognition of Palestinian state
IB Times: Hollande: France will not intervene in Libya
VoR: Hollande announced that his country will not unilaterally intervene in Libya
Radio france: Hollande: The Greeks are free to choose their own destiny
RT: European Parliament votes to recognize Palestine statehood 'in principle'
Die Welt: Germany warns against tougher sanctions on Russia

CNS-News: Norway to quit Libya operation by August
Times of Malta: Norway to quit Libya mission
Ice News: Norway to recognise Palestine if peace talks fail
Haaretz: Norway may recognize Palestinian state if peace process remains stalled
Wikipedia: 2011 Norway attacks

The Guardian: The Guardian Finally Starts to Report the Truth about Ukraine’s War
EU-parl: Sakharov Prize 2009 awarded to Memorial
Wikipedia: Oleg Orlov
Adderat: Tema fabrikation

4 kommentarer:

  1. Ola Jennebrink13 januari 2015 19:13

    Nej, jag är inte rädd för islam. Muslimerna klarar inte ens att samordna sina egna styrkor.
    Av fem miljoner muslimer i Frankrike skjuter tre vilt omkring sig och blir dödade av ett uppbåd om tiotusentals män.
    Har islam inflytande över åsiktsbildningen i världen?
    Har muslimer en avgörande militär kapacitet i någon del av världen?
    Skulle muslimerna kunna sätta sig till motvärn om européerna bestämde sig för att sända hem dem?
    Nej, vi har sannerligen andra fiender än muslimerna. Vi själva, vår egen vekhet. Vår egen svaghet, skickligt utnyttjad och orkestrerad av dem som styr bakom kulisserna.
    - Inget kan stoppa ett enat Europa, men det som låter lätt är ofta det som är svårast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Islam vore säkert ofarligt om de inte hade alla nyttiga idioter i Europas samtliga parlament. Sverige är förmodligen bäst i klassen i denna värdelösa skara bestående av menlösa oduglingar.

      Jävligt kul att se dig blogga igen min vän, säger en halvtrött Blodis.

      Radera
  2. Du är tillbaka! Vad roligt!!
    / Jorun

    SvaraRadera
  3. Äntligen tillbaka!
    /ICH

    SvaraRadera