lördag 21 december 2013

Mattssons brunskjortor och Rings fittor

Den svenske STASI-chefen, Expressens Thomas Mattsson, slingrar sig som en slipprig ål i den ena krönikan och intervjun efter den andra. Ja, naturligtvis gäller det Expressens samarbete med dess underrättelsetjänst Researchgruppen och de efterföljande uthängningarna av privatpersoner i media.

Åsiktskontroll och politisk förföljelse
Pocherade medborgare
Klonat mediahyckleri och avkodning

Som förväntat utsattes en av de uthängda SD-politikerna för ett sprängattentat, antagligen utfört av  någon eller några politiskt korrekt pocherade medborgare som har sin egen snett ihopspikade syn på vad demokrati är. D.v.s. mainstream-sveriges politiskt korrekta syn på "demokrati" som innebär att t.o.m. mordförsök är legitimt så länge de riktas mot oliktänkande. Nåväl, det är inte första gången sverigedemokratiska politiker utsätts för politisk förföljelse och -våld och mainstream-sverige upphetsat applåderar och skanderar efter mer.

Ja, ja… den egentliga ”Avpixlat-affären” handlar om hur Expressen avslöjat att politiker inom Sverigedemokraterna gömt sig bakom anonyma signaturer på hatsajter och där uttryckt sig främlingsfientligt. SD-företrädarna har bland annat manat till våld, önskat livet ur flyktingbarn, använt rasistiska tillmälen, försvarat massmördaren och terroristen Anders Behring Breivik samt ifrågasatt om inte Adolf Hitler hade rätt, trots allt.
Thomas Mattsson, Därför avpixlar vi

Men alla som nu "avpixlats" och som hängts ut av Expressen och Researchgruppen - är de verkligen sverigedemokratiska politiker eller -anhängare? Nej, även privatpersoner utan kopplingar till partiet och utan kända röstvanor har hängts ut. Är alla som hängts ut "rasister"? Har alla de 55 000 åsiktsregistrerade uttryckt hat och hot mot invandrare? Nej, naturligtvis inte - långt därifrån, men det är i den mediekontrollerade underrättelseindustrin en bisak som inte skall tas i beaktande - trots att det enligt Thomas Mattson bara är "det lilla, lilla fåtal som står för lejonparten av näthatet mot invandrare.".

Som jag skrev i inlägget Klonat mediahyckleri och avkodning så fann jag mitt alias på Researchgruppens sajt Avkodat/Research vars entré ser ut på följande sätt:

"Vilka är rasisterna som gömmer sig bakom Avpixlat?"

Enligt svensk mainstreammedia och Researchgruppen är jag alltså "rasist". Jag ingår - utan att de presenterat minsta  belägg för det - i kategorin näthatare, nazister och högerextremister som bl.a. "försvarar massmördare som Anders Behring Breivik", "klagar på 'muslimer' och 'negrer' ", sysslar med "masspridning av samhällsfarlig främlingsfientlighet" och så vidare, och så vidare.

Och sådana underrättelseamatörer lierar sig svensk media med . . . patetiskt. Tidningen Expressen har så pass mycket stålar att den borde ha kunnat anlita en seriös underrättelsetjänst för kartläggningen, så det åtminstone hade liknat något mer än halvdan ankskit. Ni kan ju komma igen när ni har några belägg för era påståenden om mig och en absolut majoritet av övriga läsare och kommentatorer. Visa upp våra påstått rasistiska, nazistiska, hotfulla och hatiska kommentarer.

Nej, ni kommer inte igen, för ni kommer inte att hitta dylika kommentarer vare sig av mig eller av en absolut majoritet av kommentatorerna. Och som Thomas Mattsson skriver så är det:
"det lilla, lilla fåtal som står för lejonparten av näthatet mot invandrare.".

 . . . men det ser ju fan så mycket bättre ut i media att framställa det som att 55 000 personer och 29 miljoner kommentarer är nazistiska. Det blir väl "maffigare" liksom?

Okej, Mattsson, jag måste medge att det börjar bli rätt rörigt här. Är det partiet Sverigedemokraterna och dess politiker ni är ute efter, eller är det s.k. "näthatare" i största allmänhet? Vid det här laget har det blivit tämligen blurrigt, oklart, dimmigt. Lika otydligt är det gällande kategoriseringen av de s.k. "näthatarna", vilka enligt media, politiker och en stor allmänhet uppenbarligen bara består av den nu kartlagda och åsiktsregistrerade kategorin "högerextremister".

I din krönika Politiskt våld förkastligt citerar du ur och länkar till ett sammandrag från SÄPO:s presseminarium:

Av de två huvudsakliga våldsbejakande extremistmiljöerna vit makt-miljön och autonoma miljön, är det i dagsläget den autonoma miljön som utgör det största hotet. Det beror på bland annat på att majoriteten av de fall av otillåten påverkan som Säkerhetspolisen känner till kommer från denna miljö.

Så fint de uttrycker sig om våra omhuldade, blodstänkta och revolutionära vänsterextremister, eller hur? Här kallas de för den  autonoma miljön, och i Aktuellt härom kvällen kallades de omväxlande för den autonoma vänstern och för vänsterradikala. De andra, de som inte tänker "rätt", de kallas nazister, rasister, högerextrema, vit makt-miljönäthatare, invandrarhatiska, brunskjortor etc.

Märker ni vilken flagrant skillnad det är på hur man etiketterar folk? Vi går vidare.

Politiker som önskar livet ur flyktingbarn, försvarar massmördaren och terroristen Anders Behring Breivik, ifrågasätter Förintelsen och i största allmänhet klagar på ”negrer” och ”muslimer” – ja, det är väl ungefär vad man föreställer sig om ett främlingsfientligt parti.
Thomas Mattsson, Därför avpixlar vi
 Angående att den uthängde SD-politikern, som utsattes för sprängattentatet, skrivit kontroversiella kommentarsinlägg skriver Mattson i krönikan Politiskt våld är förkastligt:

På en blogg har SD-politikern manat till revolution: ”Det enda sättet vi kan ta tillbaka Sverige på är nog med våld. En revolution helt enkelt, där vi tar avstånd ifrån och vill ha bort det mångkulturella samhället. Med vapenmakt. Då kan vi kanske kasta ut alla grottmänniskorna.”

 Och Mattsson fortsätter vidare:
Anders Dahlbergs våldsretorik är obehaglig, och naturligtvis relevant att redovisa – vilket också alla kommentarer i andra medier slog fast;  Expressens granskning avslöjade ju en politiker som manade till inbördeskrig för att kasta ut invandrare – en politiker från ett parti som proklamerat ”nolltolerans” mot rasism. 
Man kan fortfarande tycka till på nätet utan att presentera sig, men masspridning av kanske brottslig främlingsfientlighet är en politisk gärning som blir samhällsfarlig och som därför förtjänar att blottläggas.
Thomas Mattsson, Mediedebattsdrev till förbannelse

Okej, så långt Expressen och Thomas Mattsson. Vi tar en titt på några andra händelser.

Rapparen Ken Ring är grinig för att han inte nominerats till Grammis och P3 Guld och for ut i, för att använda en grov eufemism, kritik Facebook och Instagram. Kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth surnade till och kritiserade hans koppling mellan sexism och våld:  
Jag brukar inte vara bitter. Jag är glad för allas framgångar. Men jag måste säga detta, KNULLA P3 GULD OCH GRAMMIS!!!!!!! Jävla oseriösa trend följande idioter. Vad fan vet ni om musik? Ska folk säga att "Akustiken" inte är bland dom bästa svenska hip hop plattorna 2013??? Lilla namo va bättre???? Hahahhaahahah ett jävla skämt. Bara för att man inte smörar för branschen. Men den kan suga mig lång...samt.
Mitt batteri är dött. Hehe. God natt. Folk kom ihåg. Ingen stress bara bless. Alltid. Pengar är papper, kärlek är inte ett papper. Inte du heller... PS, ta bort alla statyer med en kuk, det gör ju folk att våldta. Eller hur kulturministern??
Ganska fett att kulturministern uttalar sig. Synd dock för sverige att vi har en som styr kultur och upprör sig för ett ord som Knulla. Det är sex, men man kanske söker uppmärksamhet när man styr sverige i såna ord när ens man inte gör det ordentligt.... Hahahhaahahah patetiska jävel. PS, nackskott i ALLA våldtäktsmän. Må bäst!!!!!!
Rapparen Ken Rings uttalanden på sin Facebook-sida

Vänstervåldets främste banérförare, Aftonbladets ärkekommunist Åsa Linderborg, rusade givetvis till Ken Rings försvar i en krönika och passade samtidigt på att nedlåtande smälla till kulturministern.

Här nedan återger jag texten till raplåten "Spräng regeringen" som Ken Ring framförde på scenen utanför Stockholms slott under en festival sommaren 1999. Ring polisanmäldes, men åklagaren lade ned åtalet med motiveringen att risken för att någon eller några skulle storma slottet och våldta prinsessan Madeleine var obetydlig.
Spräng regeringen
Ey era bögar vad vill ni jag ska knulla sönder er fattar ni
en efter en ey era horungar jag ska knulla din mamma
din syster din bror hela din familj
förstår du kom jag ska döda dig jag svär på allt
att jag kommer döda dig speciellt du din jävla fitta
förstår du vad jag menar
titta inte sådär på mig jag kommer döda er allihopa
era fitter kom då!!
hela jävla Sverige har sett mig på onormala ställen
festivaler, blev tagen för narkotika på kvällen
in i cellen, ta smällen av fittiga grisen
hela jävla förorten hatar polisen
pliten bevakar kanske 10 av mina vänner
låt oss göra staten till aska i betongens bränder
jag svär vid gud , jag bryr mig inte om nått här i världen
ta upp era händer och fram med svärden
sen drar vi till slottet och våldtar Madeleine
tar kungens pengar och ger tilllbaka dom till er
för skattebetalare se mig som en talare
som aldrig betalade, en bidragstagare
en luffare men säg mig vad hände sen
socialtjänstemän tar en autograf av Ken
pass på er och se det ni förstör
K.E.N i er panna när ni dör
ta upp era händer om ni också hatar staten
piraten ger polisen feta autografen
har ni tröttnat på förnedringen
lägg då bomb spräng regeringen
Carl Filip säg mig hur är Peter Jöbacks arsle
Mona Sahlin, fan du husla som den värste
Shyman drog till docklands och peta en syra
Bert Karlsson skrek 'sieg heil' men blev trampad som en myra
EU valet för snobbarna med utsikt mot havet, ey, känner ni hatet, direkt från
förorten, en brun bandit, med kenyanska blod i Sverige, skapar eri fik i panik
min taktik fint över lik, spökerna i väster tar över i elit
SKRIK så din röst blir fucking hörd, så du inte en gång vaknar av att du är död,
ey direkt från förorten en vit bandit, jag representerar Hässelbys Elit, visa
vad ni går för visa vad ni står för, jag är bara tolv år, livet är inte en dans
på roser, tjejer, jag vill dra ner era troser (ahh) alla smörar fett, tro mig
det är inte lätt, Hässelbygård ni vet vad jag har sett, med rim vassa som
rakblad, jag är Arjan, den som rockar din stad, ge mig kritik om jag får panik,
dra till Ken och gör en låt som är unik, sen drar jag ut och gör det jag ska, på
scenen skapar jag drag, kom ihåg mitt namn
(KEN) Ey Arjan, Eiri fik productions är min stam
säg ta upp era händer om ni också hatar staten, piraten ger polisen feta
autografen, har ni tröttnat på förnedringen, lägg då en bomb SPRÄNG REGERINGEN!
ahh där fattar du det kom ut nu från din mack, slå mig då din bög, öj vad fan
vill du öj jag satt på din mamma igår öj vad vill du mer, förstår du jag ska
knulla din syster, upp ner allt gul röd blå, förstå jag ska knulla er allihopa
förstå jiddra inte med mig, kom era fitter jag ska knulla er hajar ni vad jag
menar, kom vad vill ni för nåt, ey det finns bara en man här, ni e kvinner
allihopa era fitter, kom och jävlas med mig, kom hit eller dra hem!!
Från Ken Rings album, Vägen tillbaka, Ken, EMI, 1999.

Var det rätt att lägga ned åtalet mot Ken Ring? Ja, enligt min uppfattning var det rätt eftersom jag intill sista blodsdroppen försvarar yttrandefriheten, och jag får i en sann demokrati ta det onda med det goda. Att jag anser Ken Rings låttext vara helt förkastlig och hans musikstil skit är en helt annan sak, jag behöver ju faktiskt inte lyssna. Men varför tar jag upp den i samband med Expressens politiska förföljelse? Enkelt, om åklagaren kunde avgöra att sannolikheten för en stormning av kungliga slottet och en våldtänkt på prinsessan Madeleine var obetydlig så vore det förbannat rimligt att överföra detta synnerligen logiska resonemang till de åsiktsregistrerade i Expressen-affären.

Inte för en sekund tror någon i den journalistiska måsflocken att de ytterst få kommentatorer som uttrycker sig avskyvärt i kommentarsfälten kommer att slakta flyktingbarn, starta inbördeskrig, bygga koncentrationsläger, skjuta araber eller fixa revolutioner. Sådant finns det andra som gör, och som dessutom hyllas för att vara "demokratier".

Så jävla dum kan inte ens en journalist vara.


Aftonbladet: Ken Ring i ordkrig med ministern: Patetiska jävel

Textkälla till Spräng regeringen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar