måndag 24 december 2012

Draksådd i juletid

I dagens Expressen ondgör sig en ansiktslös, anonym ledarredaktion över att det i Sverige går bra att misshandla Karl-Erik Cedvander nästan till döds och att våldta en 13-åring utan att det överhuvud taget bestraffas.

I förrgår fräste Expressens alibi för invandrarkritik, Sakine Madon, över det svenska pk-kompaniet som tror att lösningen på all invandrarrelaterad kriminalitet är fler skattefinansierade fritidsgårdar, vilka uttråkade, språklösa och arbetsskygga "blattar" i 25-30-års åldern kan demolera och elda upp.

I flera veckor har det rasats i pk-media såväl över bannlysning av stjärngossar, vita särkar och pepparkaksgubbar i luciatågen som över att kyrka, präst och psalmer inte får förekomma vid skolavslutningar.

Varför håller ni inom pk-pressen inte bara käften och är nöjda? Ni har ju fått allt dithän ni velat ha det. I decennier har ni konsekvent piskat upp hatstämningar, idkat terror,  kräkts ur er vidriga epitet och förlöjligat och bespottat våra kulturella uttryck, vårt språk, vår rätt att tänka och tycka själva.

Nej, det är inte som Aftonbladets motbjudande hatretoriker, Katrine Kielos, säger, att vi är osäkra. Det är inte vi som är osäkra - det är ni. Vi står stadigt med båda fötterna på jorden, känner inget ängsligt behov av att måsta vara alla till lags eller låtsas älska alla människor. Vi står rakryggade, är trygga i vår identitet, vacklar inte osäkert än hit, än dit.

En sak vet vi också helt säkert, och det är att: som man sår får man skörda.

God jul önskar jag alla er som räknar sig som mina vänner.





Jag håller media och politiker ansvariga för den negativa utvecklingen i Sverige och alla kriminella handlingar begångna av invandrare och flyktingar. Likaså håller jag media och politiker ansvariga för all form av hat och extremism riktad mot den del av befolkningen som är hederlig, demokratisk och som vill ha en öppen debatt.

AB 2 SvD 2 FT DA SR


4 kommentarer:

  1. God Jul och Gott Nytt år bloggen och alla likasinnade!

    Fulmedia, sjuk-klövern samt alla dhimmifierade PK-arslen önskar jag naturligtvis fortsatt, ännu plågsammare ångest och panik över sitt självförvållade sinande förtroende!

    Vackraste julsången: Tompall Glaser "Silver Bells"

    Räknar med fortsättning på bloggens härligt vassa och begåvade penna, säger Blodsven





    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig blogg! Relativt långa, resonerande och välskrivna texter. Inte allt, men mycket håller jag med om. Framförallt är det underhållande och det är det bästa betyg jag kan ge. Jag önskar jag hade samma tålamod och var lika bra på att skriva. Men det saknar jag.

    Med vänlig hälsning
    Karl Kapplin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Karl, det var vänligt sagt av dig!

      Varmt välkommen åter!

      Mvh
      Adderat

      Radera