onsdag 14 november 2012

Tickande bidragsbomb

Klicka på dokumenten så blir de större.

ETABLERINGSERSÄTTNINGAR JANUARI - SEPTEMBER (betalas enbart ut till s.k. flyktingar)
Femhundrasjuttioåtta miljoner femhundraåttiosjutusen sextioåtta kronor.

 
SOCIALBIDRAG JANUARI - AUGUSTI
Sex miljarder åttahundratrettionio miljoner sjuhundrasextiotusen kronor.

Obs! Socialstyrelsens siffror släpar efter. Septembers utbetalningar publiceras inte förrän den 29 november.

 
 
Källa: Försäkringskassan, Socialstyrelsen
 

 
FT DA SR 2 3 4 5

4 kommentarer:

  1. Delad glädje är bästa glädjen var det någon jävel som sa. Måste ha varit nå´t politikersvin som egentligen menade att "jobba din dumme fan, så försörjer du mig oxå". Nu är det ju dessvärre inte bara politikersvin och hönsarslen som ska avlönas.
    Ska göra min plikt nu, min dumme fan.
    Kampen fortsätter...Blodsven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag brukar gå och slipa köksknivarna en timme eller två när jag tänker på vem den där dumme fan var som sa det. I sanning är det så att vi plikttrogna svenskar har bra många arslen att försörja.

      Vi kämpar vidare min vän! Det finns ju en fredag i varje vecka...

      Adderat

      Radera
  2. Tack för hjälpen, Adderat.

    Jag fick tipset i ett mejl och glömde länka till källan som vi normalt alltid gör.

    Pettersson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Pettersson! Jag blev lite förvånad eftersom det alltid är väl länkat och hänvisat på Petterssons. Men det är lätt hänt att bomma när man vill ha ut någonting snabbt.

      Tack för en bra blogg förresten, det glömde jag säga. Petterssons är alltid ett nöje att läsa.

      Mvh
      Adderat

      Radera