onsdag 7 november 2012

Ja tack till Jämtländsk fristad

DN publicerade en kort blänkare från Östersundsposten i dag med rubriken SD-politiker ber om "svenskreservat". Det är riksspelman och sd-politiker Marie Stensby från Krokom i Jämtland som skrivit brev till Sveriges farligaste man, Fredrik Reinfeldt, med en begäran om ett reservat för svenskar där de kan leva fritt och utöva sin kultur.

Tanken på ett svenskreservat är ytterst tilltalande eftersom den importerade mångkulturen, och tillika bidragsöverklassen, inte accepterar eller respekterar framför allt svensk, men även gemensam nordisk och europeisk tradition, kultur eller religion. Jag skulle absolut inte ha något emot att flytta till och verka i Sveriges mest undersköna landskap; det är vackert som en dröm, och närheten till Trondheim i Norge, som alltid varit en grannsamverkansstad, skapar oanade möjligheter för en aktiv utbytes- och tillväxtregion. Jämtarna har alltid varit entreprenöriella, samverkansinriktade och har en nedärvd styrka att ta tag i de mest knepiga situationer.

Så ja, jag ställer gärna upp på att verka för att skapa en region helt fri från den importerade och den på svenskarna påtvingade mångkulturen. Och till den som anser att det är något fel på det tankesättet ställer jag bara några motfrågor:

- Varför är det okej att Israel är en etniskt och kulturellt homogen stat?
- Varför är det okej att judar utan kritik kan hävda rätten till ett folk, en nation?
- Varför är det okej att judar i sveriges näst malligaste morgontidning uttrycker att de inte accepterar rasblandning?
- Varför är det okej att judar har både en europeisk judisk union och ett europeiskt judiskt parlament?

Och, för en gångs skull skall jag säga något positivt till den tyska rikskanslern och fundamentalistiska europakramaren Angela Merkel:

- Tack, det var fan i mig på tiden att någon tog bladet från munnen och erkände att kristna är den mest förföljda religiösa gruppen i världen.



Vy över Kalls kyrka med Åreskutan i bakgrunden.
Bildkälla: Rolfs bild.
Vy över Mattmar med Oviksfjällen i
bakgrunden.
Bildkälla: Wikipedia






 











DN DN SvD 2 FT LTZ SVT GP SK AB DA Telegraph

6 kommentarer:

  1. Håller med dig fullständigt hälsar en
    förbannad värmlänning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, och tack för din kommentar! Om vi rappar på så hinner vi dit innan de börjar bygga moskén i Östersund. Väl mött!

      Mvh
      Adderat

      Radera
  2. Men Jämtland är inte alls ursvenskt.
    Jämtland har varit svenskt sedan 1645, i litet över 350 år. Det var först 1699 som jämtarna ansågs vara "svenska" och fick medborgarskap. Jämtlands befolkning var således de sista i dagens Sverige som erhöll svenskt medborgarskap.

    Wikipedia brukar ha rätt. När det gäller 1645 vet jag att det är korrekt. Vi fick Jämtland i freden vid Brömsebro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nisse O, och tack för din kommentar! Nej, Jämtland är inte "ursvenskt", precis som du säger. Men jag har faktiskt inte påstått det heller. Kanske det stod så i artikeln i ÖP?

      Mvh
      Adderat

      Radera
  3. Spelar ingen roll om det "bara" varit svenskt 350 år, huvudsaken det är muslimfritt territorium. Södertälje har ju bara varit syrianskt territorium i ca 30 är, så vad är problemet?
    Bra iniativ av denna SD-kvinna att ifrågasätta riksdagsidioternas vansinne med vass ironi. Inte för att ollonhuvudet Ruinfeldt kommer att begripa vad hon menar, men förhoppningsvis någon av idioterna i dårhuset förstår.

    Fredag igen min vän, och jag får vänta 2-3 veckor till på nästa leverans från Bodega.
    Dessbättre klarar jag mig utmärkt på hemmalagret ett bra tag till.

    Kämpa på kamrater säger Blodsven

    SvaraRadera
  4. Blodsven min gode vän, en utomordentlig jämförelse med Södertälje. Jag håller med dig - vad är problemet?

    Se där, klok karl ser till att ha framförhållning så det inte landar i torrdocka. Lördagens höga kvalitet är med andra ord säkerställd. Apropå Bodega så tackar jag och bockar för upplysande information som jag avser att respondera på. Nu är jag på G ut på YouTube för att lyssna på musik ;-)

    Vi hörs!
    Adderat



    SvaraRadera