lördag 20 oktober 2012

Svenske general Reinfeldt

Det är inte utan att jag mår förbannat illa efter att jag läst Reinfeldts uttalanden till media strax innan dagens toppmöte i Bryssel. Helt plötsligt har hycklaren Reinfeldt "skattebetalare" i Sverige, något som aldrig tas i beaktande när det gäller vad vi, verklighetens folk, vill ha för våra skattepengar, eller vad vi vill betala för och inte.

Givetvis är det bankunionen som är på tapeten, krislösningen som naturligtvis inte alls kommer att fungera, vare sig nu eller i framtiden. Inte som det utåt aviseras att det är tänkt att den skall fungera, men möjligen på det sätt den inre kärnan tänkt sig. Vad man säger officiellt är en sak, och vad man avser är en annan. Det har även en och annan mentalt efterbliven svensk begripit.

Sveriges farligaste man, invandringsgeneralen Reinfeldt, irriteras över att herrar van Rompuy och Barroso har jävligt bråttom med etableringen av den ofullständigt utformade och icke genomarbetade bankunionen. De vill klara av den frågan först, och diskutera EU:s budget sen, något som givetvis stöddes av bl.a. en pyrt sittande monsieur Hollande. Reinfeldts kommentarer angående brådskan kan antingen ses som ren komik eller som ren tragedi:

– Jag är svensk. Vi arbetar igenom saker. Vi förstår att det är mycket komplicerat. Gör vi inte det rätt löser vi ingenting. Vi måste ta reda på om detta är en tillsyn för de 17 euroländerna eller om det ska gälla även för de andra. Lös problemet, skynda inte för mycket.

– För mig är det viktigaste att tillvarata svenska skattebetalares intressen, att det här görs rätt än att det görs fort.

Vadan detta?! Helt plötsligt passar det kvartsfiguren och tillika generalen för den invandrade bidragsöverklassen att vara svensk. Antingen har han slagit sig i huvudet, eller så är han ute efter något alldeles särskilt. Det gäller att se upp; valrörelsen har ju pågått utan avbrott sedan den 20 september 2010 och de "överraskningar" (läs: fait accompli) vi kommer att ställas inför är såväl förödande som skrämmande många.

Värst är väl det general Reinfeldt påstår om att "arbeta igenom saker" och att inte "skynda för mycket". Jorå, vi såg ju hur genomarbetat det var gällande utförsäkringen av 50 000 sjuka människor. Då gick det bra att köra över riksdagen, börja tillämpa ett totalt obearbetat och ogenomtänkt förslag som inte ens antagits i riksdagen. Ut med skiten i kylan bara, och in med analfabeterna. Så enkelt och smärtfritt löste han problemet den gången, d.v.s. att det gjordes fort istället för rätt. För övrigt är  regeringens paradgren fort och fel, något som bort rendera i ett nobelpris för länge sedan. Utdelas därmed på ort och ställe,  här och nu.

Jodå, det går bra att stå i Bryssel och slå sig för bröstet för världskända svenska - och högt uppskattade egenskaper - men på hemmaplan pissar han på både egenskaper och svenskar och mal ner alltsammans i den neoliberala regeringens hycklande köttkvarn. Nobelpris 2 utdelas för den osmakliga egenskapen.

General Reinfeldt hävdar vidare att det största problemet EU står inför är konkurrenskraftsproblem, och en bankunion kan inte lösa de problem som EU-länderna är behäftade med. Därför vill generalen ha utrett vilka som skall rekapitalisera bankerna om de faller:

- Det vill marknaden veta och det vill mina skattebetalare veta, för de vill inte betala för andra länders banker.

Jaså, det säger du, herr general. Du anser dig alltså veta att svenska skattebetalare inte vill betala för andra länders banker, men att svenska skattebetalare vill betala för andra länders migranter som massinvaderar Sverige. Sorry, men det orakel du konsulterat var inte nyktert och profetian bör omedelbart reklameras. Jag vill nämligen inte betala för andra länders ekonomiska excesser eller för din invandrade bidragsöverklass.

Att du sedan har mage att referera till svenska skattebetalare som "mina skattebetalare" är inte bara en förolämpning utan förbannat obehagligt. I helvete heller, herr general, kommer jag någonsin att bli "din" skattebetalare. Den dagen jag eventuellt blir "någons" skattebetalare så är denne "någon" inte en neoliberal globalist som du i alla fall. Det garanterar jag att även ditt orakels invandrade och instegsjobbande bidragspraktikant kan skriva under på. Åtminstone med ett  X . . .

 

Dags att sätta stopp för en utvidgning av världens sämsta projekt
och omedelbart påbörja den livsnödvändiga nedmonteringen.



EP AB SvD DN 2 3 SR

8 kommentarer:

  1. Helt klart lider Äggskallen av något sorts jävla mindervärdighetskomplex. Ena stunden kallar fanskapet svenskar barbarer, för att i nästa gå på fotboll och hylla det svenska. Jävligast av allt är ju att den falske ormfan är vår statsminister...

    Lika bra att ta en för nerverna ikväll oxå då, säger Blodsven.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Broder! Du kan ta en smärtstillande redan nu, det kommer mera under dagen.
      Adderat

      Radera
    2. Lite tidigt dessvärre. Fast i detta jävla busväder väljer jag att kolla V75 direkt från kl 14.30, och då garanterar jag att en "Greenore Single Grain" ingår i rekvisitan.

      Haven tröst och tålamod Broder, säger Blodsven

      Radera
    3. Blodsven, min vän, det låter som en förbaskat bra lördag!
      Adderat

      Radera
  2. Tack! Det känns skönt att i alla fall få skratta åt eländet.

    SvaraRadera
  3. SPRID FOTOT INTERNATIONELLT

    Kungalunchfotot med Jimmie Åkesson utan kungafamiljsleenden
    http://bit.ly/VuKjBp

    Vänligen'
    Dag SElander

    SvaraRadera
  4. Hej Dag, och tack för kommentar och bifogad länk! Hm, ser du att Silvia är lik Jokern i Batman på bilderna? Måste bero på något slags felgånget ansiktslyft. Att Lustiga Familjen skrattar på bild två är ju rätt givet; de poserar ju med grand slam-vinnaren av 2011-2012 års samtliga nobelpris i pajas- och klanteri :-D

    Bra blogg du har, den läser jag regelbundet! Och vad snopen jag blev när jag såg att du bloggat om Adderat - det var mycket smickrande och jag tackar och bockar.

    Ålrajt kapten, jag skall göra mitt bästa för att sprida länken och fotona. Jämförelsen är onekligen intressant.

    Välkommen åter, Dag!

    Mvh
    Adderat

    SvaraRadera