torsdag 6 september 2012

Face it - Nilsson!

Det är antagligen inte helt okänt att jag med jämna mellanrum har väldiga toleransproblem med Expressens och GT:s skribenter (se Masken är kastad, GT). I dag publicerar GT en krönika av Ingemar Nilsson med rubriken Sanningen kan inte manipuleras, och redan där stiger min avoghetsnivå rätt upp. Det var just rätt person att yttra dylikt - en politiskt korrekt mediedesinformatör som inte gör annat än manipulerar sanningen. Prata om att kasta sten i glashus.

Rubriken kan tyckas upprörande nog, men den är platt intet i jämförelse med det som Ingemar Nilsson har mage att presentera i ingressen. Avogheten gentemot Nilsson övergår i ren och skär avsky, och inga förmildrande omständigheter what so ever kan ändra på detta faktum.

Ingemar Nilsson har oöverstigliga problem med att acceptera att de brutala snorpojkarna som med berått mod och för nöjes skull försökte mörda Karl-Erik Cedvander på Kortedala torg är invandrarungar.  Än svårare har han det med hanteringen av att de invandrade avarterna uppträder som vore de ett resultat av generationers kusin- och syskongiften, d.v.s. att de är mentalt retarderade.

För att lindra sin ångest har Nilsson konstruerat lugnande motiveringar, d.v.s. bortförklaringar, till sig själv. Ursäkter som skall  förklara de mentalt retarderade invandrarungarnas beteenden. Därför presenterar Ingemar Nilsson en konspirationsteori.

Någon har fått killarna att ljuga.

Någon har lurat dem att tro att det gagnar gruppen.

Någon tror på fullt allvar att ­sanningen går att manipulera.

Ingemar Nilsson har alltså insett att pojkarna ljuger, vilket är en storartad bedrift i sig, men Nilsson gör naturligtvis som vanligt och skyller på "någon annan". Vanligtvis när invandrare är förövare är den egentliga brottslingen samhället, utanförskapet, etniska svenskar, inga ungdomsgårdar, rasism, frustration, arbetslöshet, yadda yadda yadda. Det är aldrig deras eget fel, det är alltid någon annans.

- Jag minns till och med att jag i den åldern ljugit, eller i varje fall inte talat sant för att klara mig undan.

Ja, se där, till och med Ingemar Nilsson ljög i den åldern, och erkänner det i tidningen också. Alltså är det inte så farligt. Alla har gjort det, typ. Tyvärr begriper inte Ingemar Nilsson att han i och med det s.a.s. har legitimerat de mentalt retarderade invandrarungarnas lögner och utspel i rätten. Han förringar allvaret i att ljuga i domstolen när man nästan har mördat en människa.

Ingemar Nilsson förstår inte att han vid den numeriska åldern av 14-15 år, för kanske 45-50 år sedan, hade en social ålder som var helt annorlunda än de ovan nämnda invandrarungarnas. Nilsson relaterar till sig själv, och hur han resonerade i den åldern, då. Dock utgår jag helt kallt ifrån att Ingemar Nilssons forna lögner konstruerades i syfte att dölja brott av betydligt harmlösare slag än att ha försökt ta ihjäl en människa i princip bara för att det är ball eller för att man kan. Eller för att det inte spelar någon roll. Det var ju bara en svenne-loser, liksom.

Det är pinsamt uppenbart att Nilsson lider av inre stridigheter, och han vägrar dessutom att acceptera att det i regel råder diametralt motsatta kulturella och rättsliga uppfattningar mellan svenskar och en allt för stor del av invandrarna. Attityder och värderingar är sällan eller aldrig i närheten av varandra, vilket är ett faktum. Inga pengar i världen kommer att råda bot på problemen i Ullenhags utanförskapsområden, som likt jätten Gluff-Gluff slukat mångmiljardbelopp av skattebetalarnas pengar under decennier.

- Face it, Nilsson, den overkliga verkligheten är verklig. Det är ett annat Sverige nu och det kallas mångkulturellt. Och mångkultur, Nilsson, har vi fått lära oss är jävligt spännande. Särskilt när blodet stänker på våra bakgårdar.

- Du är väl integrerad, Nilsson? För det är ju vi som fått order att integrera oss i mångkulturen.

Jag håller media och politiker ansvariga för den negativa utvecklingen i Sverige och alla kriminella handlingar begångna av invandrare och flyktingar. Likaså håller jag media och politiker ansvariga för all form av hat, förföljelse och extremism riktad mot den del av befolkningen som är hederlig, demokratisk och som vill ha en öppen och ärlig debatt.

För övrigt anser jag att riksrätten skall återinföras.

GT SvD 2 3 4 5 6 FT 2 SR 2 AB 2

4 kommentarer:

  1. Jadu, min vän. Vilka som skapat detta skitsamhälle och vilka som slickat skaparna i arslet istället för att rapportera om vansinnet, vet vi med 100% säkerhet. Att de lider av "inre stridigheter" torde väl vara en av bieffekterna efter åratal av lögner. Dessutom ser gubbfan ut som han uppnått pensionsåldern, vilket kanske gör att demonerna gör sig allt oftare påminda....Blodsven

    SvaraRadera
  2. Min gode man, du har alldeles förbannat rätt i det. Men vi får se det positiva i att medierna kapar kostnader genom att avpollettera en mängd hatretoriker och demokratofober.

    Jag tror, men bara tror, att det brukar kallas k o n s e k v e n s e r. Du vet, för varje handling finns en motsatt reaktion, och om handlingen ensidigt består i att producera lögner, mörklägga och vräka skit över läsarna så . . .

    För övrigt kom jag på att jag nog missat att besvara en tidigare kommentar från dig. Den skall jag ta fatt på.

    Ha det gott, Blodsven, alltid lika trevligt att höra från dig!

    Mvh
    Adderat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, min vän. Alltid lika befriande att läsa din utmärkta blogg där det sunda förnuftet råder, och där politikersvin, fulmedias rövslickande lakejer, och övriga hjärndöda PK-arslen får känna den bittra eftersmaken av sina vidriga bruna tungor.
      Ska göra vad jag kan för att fler ska hitta hit...Blodsven

      Radera
    2. Tack Blodsven, det värmde att höra det. Skrivandet underlättas av att jag har begåvade och förnuftiga läsare som du, som dessutom hejar på.

      Ha det gott, vi hörs!

      Mvh
      Adderat

      Radera