söndag 3 juni 2012

Alltid värre i

Jösses, det märks att nedskärningarna på Aftonbladet tog hårt; de kvarvarande demokratofoberna och hatretorikerna tvingas jobba treskift för att bibehålla ledningen i pk-toppen. Noterbart är att den absoluta majoriteten av medarbetarna utgörs av den kader som växer och stärks av att hacka fram hat, men någon enstaka stackare tycks faktiskt ha kroknat av bördan. Till synes verkar något slags förnuft (?) ha smugit sig över en och annan obeväpnad medarbetare. Men vem vet, det kan vara en högst temporär svacka. I Aftonbladet springer dock en av varje omkring i spalterna och skapar total förvirring för oss stackars läsare som inte vet om vi skall klä oss i säck, aska och pk-dumstrut eller om det är ordinarie klädsel som gäller.

Vi kan börja med Petter Larsson som fått upp farten och via tangenterna skriver oss på näsan att det är vi svenskar som är roten till invandrarnas allehanda besvärligheter i livet. Du förstår, Svensson, att det är vi som är Problemet, att det är vi som trots kortare och sämre utbildning tvingar raketforskare och hjärnkirurger att köra taxi. Jomen jodå, jag skojar inte, herr Larsson säger faktiskt att

- Vi tar deras jobb, hånar deras religion, betalar dem skitlöner och låter dem bo trångt och dyrt.

Och jag undrar i mitt stilla sinne om Aftonbladet har fackets godkännande till att de drogar sin personal samt utsätter dem för avancerad subliminal manipulation . . .  AB:s kollektivavtal i nationellt självhat, däremot, kan banne mig ingen annan än facket ligga bakom. No question about that.

Sammanfattningsvis: vi uselt utbildade svenskar skall enligt herr Larsson alltså skämmas kollektivt för att vi har jobb, bostäder, avtalsenliga löner och för att vi inte vördar Muhammed på vederbörligt sätt.

Herr Larsson ger sig inte med det, utan fortsätter med att dänga redaktörssleven i skallen på våra amerikanska ingenjörer och danska jurister, som fan inte skall tro att de är något. Herr Larsson har nämligen fakta på att migranter från rika länder är sämst utbildade, och de slashasarna hade mage att komma hit till Sverige bara för att det var "enkelt" för dem att ta sig hit. Jag tar mig för pannan, andas djupt några gånger och undrar hur det skulle kännas att gå på så tunga droger.

En som däremot inte anser att vi svenskar skall skämmas för vår existens är Aftonbladets Karin Pettersson, vars spaltmillimetrar i dag uppvisar en darrande skymt av begynnande förnuft, alternativt effekterna av antipsykotisk, dämpande medicin. Whatever, det är i alla fall värt att notera att Petterssons tangenttryckningar formulerat något inte helt pk.

Karin Pettersson gör en liknelse där hon jämställer Sveriges farligaste man, Fredrik Reinfeldt, med sin mjölkspillande "det var inte jag" fyraårige son därhemma. En god liknelse då de båda torde ligga på samma nivå politiskt sett. Pettersson nämner dock inget om det, men däremot att Reinfeldt har en otrolig tendens att snabbt skylla ifrån sig (en förmåga alla politiker har) oavsett vad det än gäller. Och nu senast var det den ökande barnfattigdomen i Sverige som var på tapeten och Reinfeldts strategi var att använda sig av en djupt rotad svensk, socialdemokratisk klassiker med stort K:

- Det finns minsann barn i andra länder som är ännu fattigare.

Reinfeldts svar får Pettersson att gå igång på alla cylindrar och hon kontrar med att barn som växer upp i fattigdom helt enkelt inte får samma chanser till ett hyfsat bra vuxenliv. De är oftare sjuka och de har sämre skolresultat vilket gör att framtiden ter sig rätt mörk för dessa barn. Pettersson sopar slutligen till med den icke pk-anpassade snytingen:

 - Kan vi prata om det i stället för att det är värre i Sudan än i Sverige?

Oavsett det är förnuft eller antipsykotisk medicin som framkallat denna befriande rad från Karin Pettersson, så vill jag tacka henne. Äntligen! är det någon som i detta lands hyperkonforma pk-medier bryter den socialdemokratiskt lanserade Det är mycket värre i-käpphästen mitt itu. Aldrig någonsin har ett problem i Sverige, oavsett vilket, kunnat diskuteras utan att det dängts till med Det är mycket värre i-käpphästen. Den har alltid kommit i retur rätt i plåten i syfte att få avsändaren att skämmas. Och det notoriska tillvägagångssättet, mina vänner, har bidragit till det havererade Sverige vi har i dag.

- Nope, herr Larsson, jag skäms inte för den jag är och vad jag har och jag tänker banne mig inte göra det heller. Det blir helt klart ordinarie klädsel för mig. Inte någon medial säck, aska och pk-dumstrut.

AB 2 DN 2 3 SvD 2 SR 2 3

2 kommentarer:

  1. Hade det varit politiskt korrekt, och sanktionerat av överheten att hata och häckla landsförrädarna istället, kan du vara helt säker på att idioterna P Larsson & co varit de första att sälla sig till den skaran. Dessa odugliga, livrädda skithögar är skapta genom politiska beslut och lyder sin herre blint. Drogerna är väl för nattsömnen kan jag tänka mig...Blodsven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blodsven, huvudet på spiken som vanligt! Hmmm, det där om att lyda sin herre blint får mig att tänka på Orcher. Vad tror du, kan vi vara något på spåren här?

      http://sv.wikipedia.org/wiki/Orcher

      Radera