fredag 4 maj 2012

- Fy!

.
. . . på mig som skriver inlägg om hur europeiska medborgare och politiker tappat tålamodet och tar till stridsåtgärder mot den överstatligt anbefallna massinvandringen till Europa. Avslöjar man sådant så blir man aja-baja-bannad av de presstödda stordrakarna och får inte vara med i blogglistorna. Det är synd, eftersom jag anser att mycket i inlägget är att betrakta som både viktiga och intressanta nyheter. Fast, det kanske var just därför? För att det var nyheter, alltså. Fel nyheter.

Vad annat kan det ha varit som upprörde och störde redaktörernas kvällsslummer? Det kan väl inte ha varit det jag skrev om att zigenarna låtsas vara turkar för att de då blir mindre utsatta för "rasism"? Det var väl oskyldigt nog, tycker jag.

Mjaa-aa, var det månne det där om vilka som använder sociala medier - eller möjligen det där om retoriken i allmänna debatter? Hmm . . . Att politikerna skulle ha gett efter för vanföreställningar och fördomar kanske?

Det där med att europeerna har en väldig samsyn när det gäller invandring och invandringsrelaterade problem har jag ju skrivit förut, och då gick det bra. Nej, det måste vara något annat . . . Hänvisningen till min käpphäst kanske? Den som i går pekade finger och sa - vad var det jag sa? Hnnnja . . . den kan det väl inte ha varit?! En och annan långnäsa får de tåla tycker jag.

Jahaa, kan det vara det jag sade om den där omöjliga ekvationen att få ihop den europeiska identiteten, kulturen och allt det där du vet, med att vi europeer inte får ha någon egen kultur, identitet eller gemenskap? Eftersom den importerade bidragsöverklassen blir så kränkt och utanför och diskriminerad och fattig och missförstådd då. Typ.

Landminorna i Grekland? Kopplade och bojade asylsökande i Ungern? Belgien och Nederländernas Internetsidor?  Att Sverige tar emot flest somalier i Europa - nej visst fan, den nyheten kom ju i dag, så den kan det inte ha varit. Well, inte vet jag vad som fick fart på redaktörernas delete-knappar, men det må vara med den saken.

- Javisstja, Turkiet har (ånyo) surnat till på allt och alla och hotar med att lägga in sitt veto mot EU-bossarnas deltagande i det kommande NATO-toppmötet. Turkiet anser inte att NATO skall bjuda in "utomstående organisationer", EU alltså, och skall Barroso och van Rompuy m.fl. ändå närvara kräver Turkiet att OIC också skall delta. Turkiet är ju bästa polare med OIC och är mer benäget att  införa sharia än demokrati och sånt.

Well, what else? Jo, Turkiet har stoppat Israels deltagande vid toppmötet med hänvisning till Israels attack mot aktionen ship to Gaza 2010. Att Turkiet även hotar med att dels frysa alla förbindelser med EU och dels annektera norra Cypern när Cypern svingar EU:s ordförandeklubba fr.o.m. juli t.o.m. december är väl bara en bisak i sammanhanget. Det extra EU-toppmötet vid månadsskiftet kan möjligen ha med Turkiet-Cypern-NATO-Israel-OIC-problemet att göra. Men bara kanske.

Kanske får jag säga det här, men det återstår att se ;-)

DN 3 FT 2 2 2 2 3 2 SR 2 SvD 3 3 3 2 2 3 3

4 kommentarer:

  1. Att bli bannad av rövslickaretablissemanget ska du endast betrakta som ett sundhetstecken. Sanning och fakta har dom aldrig kunnat hanterat, så det är det jävligaste dom vet...Blodsven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Blodsven, och tack för din kommentar! Okay, jag får sträcka på mig och rikta näsan i vädret då. Eller kanske fira med en öl eller två ;-)

      Mvh
      Adderat

      Radera
  2. Misströsta inte, våra EU-parlamentariker och intellektuella elit beskyddar yttrandefriheten: http://www.expressen.se/debatt/sanningssagarna-maste-beskyddas/ (ironi) (och att Expressen står för publiceringen måste ses som dubbelironi)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej jajamen, och tack för din kommentar! Ja, det är ju en makalös tur att de största mörkläggarna "värnar" om yttrandefriheten . . . Och jodå, Expressen glömde visst att lägga till det lilla ordet "rätt" framför "sanningssägare".
      Alltså: Rätt sanningssägare måste beskyddas. Eller vad tror du?

      Mvh
      Adderat

      Radera