söndag 8 april 2012

Zigenarparty

.
I dag har vi stor anledning att fira, säger Erik "Myten" Ullenhag. Vi skall fira hans och Maria Leissners omhuldade skyddslingar som blivit så elakt behandlade av alla rasistiska, barbariska, hatiska och mordiska svenskar i femhundra år.

Jodå, du gissade rätt, det är zigenarna som skall firas, eller närmare bestämt deras nationaldag - i Sverige. De har ju gubevars en alldeles egen svensk nationaldag, vilket i och för sig är helt korrekt då de varken är eller vill vara svenskar. Allt som antyder assimilation eller integration måste till varje pris undvikas; det gäller att behålla sin särställning som förtryckt minoritet så att särbehandlingen och krusandet inte upphör.

- Vi har stor anledning att fira. Romer har bidragit till svensk kultur, till europeisk kultur och våra samhällen ser annorlunda ut tack vare den romska befolkningen. Men samtidigt som vi firar ska vi komma ihåg de övergrepp som har drabbat romer i historien.

Som ni kan notera så avser inte integrationsministern att låta minsta tillfälle att förtala och kränka svenskarna glida honom ur händerna. Han kommer envist att fortsätta att utkräva den kollektiva skuld han och Leissner anser att vi skall känna inför det folkslag som närmast kan liknas vid Egyptens gräshoppor. Det plågoris som är ett av Europas och Sveriges mest avskydda folkslag - ett folkslag som själva inte har lagt två strån i kors för att förändra det heller.

På ren svenska så ger jag blanka fan i zigenarnas historia och kultur, så kultur och historieintresserad jag är. Och det beror på zigenarnas historia i Sverige under min livstid, den historia jag och många andra har av dem, och den zigenska kultur vi mött och möter.

- Nope Ullenhag, här firas ingen zigensk nationaldag inte. Jag fortsätter att försöka glömma bort de zigenska kulturmöten och -mönster som framför allt präglade min uppväxt i 1960-talets Sverige.

Om dessa "berikande" kulturmöten kan du läsa här, och jag vågar påstå att många kommer att känna igen sig.
Kollektiv skuldbeläggning,  Men för helvete Ullenhag!,  Romer, reformer och tonårsmorsor...






P.s. Erik Ullenhag hade glömt att ta på sig dumstruten inför inspelningen, så jag hoppas det gick bra att jag placerade dit den i efterhand. D.s.

EXP/GT DN SR 2 3 R NM

2 kommentarer:

  1. Ormögde Leissner har ju sin försörjning tryggad med en helt meningslös överbetald tjänst, så tacka fan för att häxan tar ohyran under sina vingar. Hur i helvete kan det komma sig att vi har någon obegriplig skuld till ohyran som inte är önskvärd någon annanstans i världen, skulle vara särskilt förtryckta av svenska folket? Vet inte vad vi svenskar gjort för ont för att för att styras av landsförrädare...Blodsven

    SvaraRadera
  2. Hej Blodsven! Ja, visst har Leissner det tryggt och bra med sitt icke-arbete. Lika bra har Katri Linna det, som efter att hon fick sparken från DO, sitter i ett hörn på regeringskansliet och pular med en "vitbok" om svenskarnas "kränkningar" av romer. Rabiata damer finns det gott om i politiken.

    Läs gärna de inlägg som jag placerat alldeles ovanför Ullenhags narrmössa, där finns ännu mer om vad Leissner & co anser i den romska frågan.

    Vi har ingen "skuld" till romerna, det är de som har oöverstigliga skulder till oss svenskar och övriga europeer. Dessutom är de helt ointresserade av att tillhöra något samhälle, de har alltid själva valt att stå utanför, vägrat att anpassa sig.

    Jag vet inte heller vad vi gjort för fel, men det är dags att vända på det nu!

    Mvh
    Adderat

    SvaraRadera