onsdag 25 april 2012

Muslimer, judar och svenskar

.
I går hade Skånes olycka Ilmar Reepalu celebert besök av president Barack Obamas särskilda sändebud Hannah Rosenthal, och i morgon väntar pellejönsen och integrationsministern Erik Ullenhag besök av densamma. Samtalet med integrationsministern kommer enligt pressmeddelandet att gå ut på hur antisemitism, främlingsfientlighet och rasism skall bekämpas i USA, Sverige och världen.

Det var rätt feta rubriker och saftiga beskrivningar när det kungjordes i media att Ilmar Reepalu (s) skulle få besök från det stora landet i Väster, men knappt en stavelse om det efteråt. Sotto voce nämndes helt kort under gårdagen enbart att det är den f.d. kunskapsinrättningen skolan som har ansvaret, samt att Reepalu uppmanats att använda skallen före han öppnar munnen. Märkligt, jag hade väntat mig betydligt mer in- och närgående mediala diskussioner och debatter men det är, tja, får man väl säga, knäpptyst.

Det är ju väldigt besvärande det här med den växande antisemitismen i Sverige, och hur den skall hanteras . . . Vi känner ju till Erik Ullenhags sätt att hantera antisemitismen vilket är att - ivrigt påhejad av den hemsnickrade fundamentalistprofeten Eskil Franck - anklaga svenskarna för den ökande antsemitismen, och då särskilt de svenska ungdomarna. Det tycks återigen vara dags att ta upp den diskussion jag fört i åtskilliga inlägg här på bloggen, nämligen vilka som de facto utgör den absoluta majoriteten av antisemiter.

I blogginlägget - Vad sa du, Ullenhag? återger jag vad Fredrik Sieradzki, Peter Rubinstein, rabbi Schneur Kesselman, Judiska Centralrådet, Fred Kahn och imam Saeed Azam säger om vilka det är som är antisemiter, och sammantaget är det ingen av dessa som påstår att det är svenskar. De säger rakt ut att det är muslimer. Att det förhåller sig på det sättet hävdar även EJC:s president Moshe Kantor i artikeln Sweden a center of anti-Semitism, vilken jag bland annat skriver om i blogginlägget Ullenhags och Europas paradox.

Kommen så här långt har jag för avsikt att återigen kliva in på det tätt minerade området angående många judars envetna vurmande för den katastrofala mångkulturen. Jag har tidigare tagit upp att Barbara Lerner Spectre själv uttalar att judarna har till uppgift att öka massinvandringen av muslimer till Europa. Hon hävdar att judarnas ledande roll i att införa multikulturalismen är nödvändig för Europas överlevnad.

Ytterligare en som applåderar mångkulturen är ögonläkaren Harry Turner, född och uppvuxen i Malmö, men som nu skall fly fältet. Han säger till Sydsvenskan att Malmö sedan 1950-talet har genomgått "monumentala förändringar", att Malmö blivit en "ny" stad,  som Turner säger sig välkomna.

- Malmö har blivit multikulturellt och multietniskt. På många sätt en bättre och mer spännande stad. Jag har alltid haft en stark känsla för Malmö.

Men den antisemitism som under barn- och ungdomsåren bara var ett marginellt problem, menar Harry Turner i dag har vuxit i omfattning.

- Jag har upplevt demonstrationståg med tusentalet Malmöbor som skanderade "död åt judarna" utan att polisen ingrep.  (Sydsvenskan 2012-04-03)

Enligt Harry Turner är alltså tusentalet Malmöbor, inklusive Ilmar Reepalu, så svårt antisemitiska att de t.o.m. önskar död åt judarna. Sorry, Harry, men i mina ögon är du ett fegt kräk som talar emot dig själv. Du prisar mångkulturen samtidigt som du flyr Malmö på grund av den stadigt ökande antisemitismen. Sedan har du mage att referera till antisemiterna som "Malmöbor", vilket direkt skall uppfattas som att det är svenskarna som skanderar "död åt judarna" och viftar med hakkorsflaggorna.



- Så jävla fult av dig, Harry Turner. Vi vet att det är muslimerna, så ge fan i att smutsa ned svenskarna som är ett av de minst antisemitiska folkslag som går på denna jord.

Lika fult som Turner uttrycker sig, gör också psykologen och Malmöbon Jehoshua Kaufman. I artikeln Med fokus på det judiska säger Kaufman att man vid en judisk sammankomst kom fram till att

Det uttalades förhoppningar om att i takt med att Sverige blir allt mer mångkulturellt kommer det att bli lättare att föra fram sin judiska identitet.  (Sydsvenskan 2012-03-05)

Med andra ord så säger de här båda herrarna att svenskarna är antisemiter. Well, det var inte dåligt det. Jag tror det är dags att börja tala om både förtal och rasism snart. Det börjar stinka svenskhat i varenda hörn och om det tycker jag inte.

Judarna vill ha mångkultur i Sverige, samtidigt som antisemitismen blir ett större och större problem. Kan de inte lägga ihop ett och ett och få det till två? Skall det vara så svårt att inse att man binder ris till egen rygg?

Jag vågar för övrigt påstå att olyckan Ilmar Reepalu inte heller är antisemit, men det ligger i sakens natur att kritisera judarna och Israel när man har en enorm, muslimsk väljarbas att varmhålla. Inte var och en av muslimerna i sig - de skiter i svensk politik - men det gäller att hålla uppe temperaturen hos imamerna i moskeerna, för det är nämligen dem som de muslimska väljarna frågar vem de skall rösta på i de svenska valen. Och vad är några tusen judar i jämförelse med 45% av Malmös befolkning? Nej, Reepalu tar hellre anklagelserna om att vara antisemit och judehatare än att han sviker Det Statsbärande Partiet (SAP) och riskerar lägre väljarstöd.

Möjligen kompliceras frågan av att den politiskt korrekta agendan ihärdigt håller käften om det faktum att det mestadels är muslimer som trakasserar Malmös judiska befolkning. Vänstern har ju sedan länge en viss förkärlek för att blunda när illdåd och missgärningar begås av muslimer. Som om detta innefattade en politisk vänster/höger skala. I deras värld är muslimer vänster och judar höger. Det är den enda rimliga förklaringen jag kan ge åt socialdemokratins ovärdiga handskande med detta ärende. (Världen idag, 2012-04-24)

Ja, Marcus Birro, du har alldeles förbannat rätt i det. Det är muslimer som trakasserar Malmös judiska befolkning, och det är ingen nyhet. Det jag sätter mig tvärt emot är att man skuld- och skambelägger svenskarna. Och det, säger Ullenhag, får man aldrig göra. Fast det kanske inte gäller för muslimer, romer och judar, eller?

-Vi får inte ägna oss åt kollektiv skuldbeläggning

Läste f.ö. alldeles nyss i DN att Carin Göthblad påstår att "Hedersvåld vårt största problem", och att denna skamvåldskultur är ett "folkhälsoproblem". Okej, det är väl svenskar som är största utövarna av hedersvåldet också? Åjo, vänta bara, mina vänner, det är bara en tidsfråga innan vi får på skallen för det också. Nu när vi är utnämnda till värsta antisemiterna så lär vi bli anklagade för att vara mästare på utövande av hedersvåld också.

-Javisstja! Grattis SAP till ert senaste tillskott som ersättare i styrelsen för sossarna i Stockholms stad: antisemiten och islamisten Omar Mustafa.

Jerusalem Post: Israel häktar och utvisar afrikaner.

Vi EXP DN 2 3 4 5 6 7 SvD 2 3 4 5 6 7 8 9 SR 2 3 4 5 6 7 8 9 SVT SK 2 3

4 kommentarer:

  1. Ursäkta mig men du går tvärt emot dig själv just nu. Du påstår att Turner smutskastar alla svenskar då han påstår att de är antisemistiska. Men VAD FAN gör du inte själv mot alla muslimer nu? Du skuld- och skambelägger Sveriges alla muslimer i dina uttalanden. Är det verkligen bara muslimer som ligger bakom allt ont som händer judarna? Är det verkligen så? Hur fan vet du det om jag får fråga?

    Och vem var det om inte Sverige som lät tyska nacister åka genom landet under andra världskriget? Var inte Sverige delaktiga i brotten mot judarna? Skam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym, och tack för din kommentar! Jo, jag vet att Sverige var ytterst delaktigt i brotten mot judar. Jag vet också att man tillät permittenttåg, och jag vet också att järnmalmsleveranserna till Tyskland förlängde kriget avsevärt. Det fanns också länder som de facto ville bomba Sverige i molekyler på grund av undfallenheten mot tyskarna. Jag vet betydligt mer om Sveriges smutsiga och blodiga byk under andra världskriget än många andra. Jag vet också vilka pengar som lade grunden till den svenska välfärdsstaten och hur man kommit över dem. Dock tar jag inte på mig någon skuld enär jag inte var född. För övrigt är de enda svenskar som skall känna skuld i frågan de politiker, näringslivstoppar och medier som aktivt bidrog till kriget och förföljelsen.

      Ja, jag skuld- och skambelägger alla muslimer som inte tar avstånd från trakasserier, våld och extremism av svenskar och judar. Jag skuldbelägger alla muslimer som gärna låter skulden hamna på svenskarna och tiger om sin egen skuld.

      Mvh
      Adderat

      Radera
    2. Tänk att man måste gå nästan 70 år bakåt i tiden för att hitta stöd för officiellt svenskt godkännande av och stöd till en antisemitisk organisation.

      Betänk att idag ger man samma stöd för en annan antisemitisk organisation: islam. I detta fall i form av en trojansk häst vars innehåll är här för att ta över helt.

      /nymax

      Radera
    3. Hej nymax, och tack för din kommentar! Ja, visst är det fantastiskt... Jag tror att världens regeringar är inmålade i mer än ett hörn, och springer emellan dem beroende på vilken fot man skall stå på just då.

      Mvh
      Adderat

      Radera