fredag 9 mars 2012

Ullenhags bostadsartilleri

.
I inlägget Romer, reformer och tonårsmorsor resonerade jag bl.a. kring Arbetsförmedlingens rapport angående utfallet (läs: fiaskot) av integrationsminister Erik Ullenhags makalösa manick till etableringsreform. Den rosige ministern var ytterst nöjd med miljardfiaskot, men synnerligen missnöjd med att bidragsöverklassen tvingades vänta en kvart-tjugo minuter eller så på bostad . . . Den "knuten" skulle dock lösas med hjälp av tungt artilleri med rätt att trycka tummen i ögat (eller värre) på länsstyrelserna, vilka i sin tur förmodas sparka kommunerna i ändan och förmå dem att vräka lite "vitt" patrask som tarvligt nog bebor hyresrätter i kommunerna. Länsstyrelserna kan ju nämligen göra det i och med att de är tillsynsmyndigheter för kommunerna, något som f.ö. ytterst få känner till - i regel inte ens länsstyrelserna eller kommunerna själva.

Artilleriet är utposterat, inriktat och redo att rycka fram. Generalen, vänsterpartisten och tillika landshövdingen i Västra Götaland, Lars Bäckström, är den som skall leda anfallen som skall krossa de svenska kommunerna och driva svenskarna på flykten; generallöjtnanter är Migrationsverket och Arbetsförmedlingen, och samtliga befäl skall överlägga med översten, Sveriges Kommuner och Landsting innan anfallen inleds.

Man får applådera den fullkomligt unikt rekordsnabba samordningen när det gäller att ordna bostäder åt bidragsöverklassen. Lika rekordartat snabbt gick det att lösa samordningsproblemen med Skatteverket och Försäkringskassan, när det gällde att snabba upp utbetalningarna till samma tärande bidragsöverklass. När det gäller "nybyggarna" går det undan; Ullenhag knäpper bara med fingrarna så löper verkschefer och tjänstemän amok och slår knut på sig i sin iver att serva Fredrik Reinfeldts invandrade bidragsarmé. Den utvalda skara som behandlas enligt principen att myndigheterna är till för medborgarna, och inte tvärt om, som för vanliga svenskar.

Lycka till med anfallen, grabbar och tjejer. Ni sätter väl upp tältläger till alla svenskar som vräks till förmån för bidragsöverklassen? Det är nämligen inte bara jobbrist i Sverige, utan även en horribel bostadsbrist, från norr till söder.


Smygtagen bild från det första upprättade svensklägret.




DN 2 3 FP M C FT 2 3 4 SR 2 3 4 DN 2 3 4 SVD 2 3 SVT 2 GP

7 kommentarer:

  1. Jag förstår inte vad ditt inlägg har att göra med bostadspriserna som du länkat till...jag fattar inte riktigt heller vilka du menar är bidragsöverklassen?

    SvaraRadera
  2. Hej Danne, och tack för din kommentar! 1.Bostadspriserna kommer garanterat att öka i och med den skriande bostadsbristen, samt att fler hyresrätter ombildas till bostadsrätter. 2. Bidragsöverklassen är den kategori (ca + 120 000 personer/år)som åtnjuter fritt uppehälle i Sverige. Mer information här
    http://adderat.blogspot.com/p/du-betalar.html, samt i flertalet inlägg på bloggen.

    Mvh
    Adderat

    SvaraRadera
  3. ok tack för klargörandet. Jag brukar inte kalla de bidratgsöverklass utan jag ser det mer som att parasitera på samhället. Jag har alltid trott att det finns fler än 120000 människor i Sverige som får socialbidrag som ersättning. Jag tycker att du även borde ta upp ett antal människor som får bostadsbidrag (visst äldre har jag förståelse för då inte pensionen går ihop men inte yngre, de kan arbeta istället!), samt även vad sjukskrivningarna för utbrändhet, fibromylagi och andra slaskdiagnoser kostar landet. Nä du har helt rätt. Stryp alla onödiga bidrag och lägg pengarna på något vettigt. Får vissa det svårare. Absolut! Dock vill inte jag betala för dem...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen Danne. Jag tycker att den kategori som beviljas livstids uppehälle och försörjning utan motprestationer är en bidragsöverklass. Men parasiter funkar lika bra, de suger också ut den värd de placerat sig på eller i.

      Nja, du missuppfattade mig. Vi tar in ungefär 120 000 - 140 000 personer per år i Sverige, varav ungefär 10 000 är flyktingar.

      Socialbidragen till utrikes födda uppgick 2010 till Sju miljarder femhundra miljoner kronor. 7,5 miljarder. Totalt utbetalat till alla år 2010 var 12 miljarder. 60% av totalen betalades ut till 14% av den socialbidragsberättigade befolkningen. Intressant va? Läs mer under fliken jag länkade till, där finns mer. Dessa inlägg är också explicita:

      http://adderat.blogspot.com/2012/02/avdragsjudas.html
      http://adderat.blogspot.com/2012/03/statligt-siffertrix-om-socialbidrag.html

      Mvh
      Adderat

      Radera
    2. ok då fattar jag. Med andra ord skulle vi med vettig politik spara nästan 12 miljarder per år.

      Radera
    3. Hej igen! Med en vettig invandringspolitik skulle vi spara ungefär åttio till etthundra miljarder om år. Du måste titta på varje budgetområde och utgå ifrån det. Lägg därtill alla företags, försäkringsbolags och privatpersoners kostnader för lidande, brott etc. Det inryms inte i budgetområdena eller i ovan nämnda belopp.

      Betänk att åttio miljarder är åttiotusen miljoner, etthundra miljarder är etthundratusen miljoner. Det är stålar det, och du och jag betalar.

      Mvh
      Adderat

      Radera
  4. Den fråga jag har molandes i mitt hjärta, och som snart krossat all kärlek till mitt fädernes land är kort,och troligtvis får den aldrig ett ärligt svar.
    VARFÖR GÖR DESSA AV OSS FÖRTROENDEVALDA PERSONER, DET SVENSKA FOLKET SÅ ILLA ?
    Mig spelar det inte så stor roll längre då jag inte kommer att vara med så länge till, men ni yngre förtjänar inte detta som nu sker.
    Tack Sverige för det du en gång varit, samt glädjen du mig gav i ungdomens dagar.
    RC.Fritz

    SvaraRadera