fredag 2 mars 2012

Bottennapp, Lindberg

.
Lågvattenmärket och demokratofoben Anders Lindberg anklagar i Aftonbladets ledare i dag Kyrkans Tidning för att röra sig i "grumliga vatten", och visar prov på sin enastående oförmåga att såväl tolka och förstå som analysera både skeenden och texter. Jag saknar egentligen ord för att beskriva Lindbergs textuella galenskaper, men om jag bara får hämta mig en aning så kan jag kanske locka fram rätt vokabulär. Frågan är bara i vilken ände jag skall börja . . .

Vad Anders Lindberg inte säger rakt ut är att han anser att prästen Helena Edlund är rasist, men kontentan av Lindbergs textuella trauma är att det är hans klara uppfattning. Och för att komma dit irrar han psykotiskt runt bland raderna och slänger in lösryckta citat, gör Breivik-härledningar (what else, det är ju AB...), rycker i det nyligen utspelade Helle Klein-debaclet, skopar skit över Kyrkans Tidning och presenterar fullkomligt rubbade analyser. Med andra ord gör demokratofoben Lindberg ytterligare en "Sveland", och skjuter sig själv i båda knäna den här gången, enär båda fötterna redan är bortskjutna.

För att komma åt att klistra epitetet "rasist" på den synnerligen vakna och fullkomligt orädda prästen Helena Edlund refererar Anders Lindberg till debattartikeln Kyrkans identitet offras på korrekthetens altare som Edlund publicerade i Kyrkans Tidning i augusti. För att komma närmare kontentan går han via ett lösryckt citat från debattartikeln som han vidarekopplar till att Kyrkans Tidning "skuldbelägger muslimer". Därefter fortsätter Lindbergs ångestlopp bland raderna för att slutligen landa i att Kyrkans Tidning, på grund av Edlunds kontakter med Sverigedemokraterna, befinner sig i dåligt sällskap. Demokratofoben Lindberg har lyckats med konststycket att dra den slutsatsen via det faktum att Kyrkans Tidning tillämpar oskicket yttrandefrihet under ansvar. Ytterligare en faktor som enligt Anders Lindberg bekräftar det dåliga sällskapet är att läsarna av den blogg som tillämpar yttrandefrihet under ansvarAvpixlat, varmt applåderade när den rabiata Helle Klein fick foten från Kyrkans Tidning.

Jag applåderade också på Avpixlat när den teologiskt förvirrade Klein fick foten från KT. Allt som begränsar Kleins möjligheter att torgföra sina vridna uppfattningar är av godo. Vad Helle Kleins projekt Seglora smedja* har för agenda blev fullkomligt uppenbart när historierevisionisterna från smedjan i ett tv-inslag i höstas påstod att "islam är en del av det svenska kulturarvet". 

Det skall bli intressant att läsa var demokratofoben Lindberg kommer att placera skotten nästa gång ångesten tvingar fram en ledare i Aftonbladet.



*Seglora smedja erhåller finansiellt stöd av Stockholms stift.

AB DN SvD 2 3 SR

2 kommentarer:

  1. du blir bara bättre och bättre,
    ja, slicka i dig, glad jag hittat din blogg,
    den behöver jag, tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mullis, och tack så hemskt mycket för dina vänliga ord! Jag är jätteglad över att du hittat min blogg, och att du tycker om den!

      Mvh
      Adderat

      Radera