onsdag 25 januari 2012

I främmande land?

.
En liten snabbgenomgång av de senaste dagarnas medier ger vid handen att jag tycks befinna mig i främmande land. Vid eventuellt upphittande av mig, uppenbarligen vilse i världen, vänligen återbörda mig till mitt hemland, Sverige. Tack på förhand.

Svenska politikers och några övriga aktörers engagemang och fokusområden

Erik Ullenhag: etableringsreformen för invandrare, myter och svenska medborgarskap

Nyamko Sabuni: skammord och tvångsgiften

Beatrice Ask: kriminella ungdomar och skärpt vapenbrottslag

Hillevi Engström: kompetensen hos utrikes födda

Gunilla Carlsson: utrikes bistånd, Medelhavsunionen, demokrati och mänskliga rättigheter utrikes

Maria Larsson: skamvåld

Sten Tolgfors: kvinnor och barn i krig

Annie Lööf: 40 miljoner invandrare, framtid i Skåne,

Lena Adelsohn-Liljerot: romers kultur

Carl Bildt: Turkiet, demokrati och mänskliga rättigheter utrikes, Turkiet, spy över "företagshatande svenskar", Turkiet

TobiasBillström : arbetskraftsinvandring

Lena EK: rovdjur (invandrade?)

Ewa Björling: handelsutbyte med östafrika

Fredrik Reinfeldt: fängslade svenska journalister, surar på judarna, och hittepåståenden

Birgitta Ohlsson: våldsam extremism

Anders Borg: sprider desinformation om europakten

Svenska Kyrkan: Sydsudan, Armenien, Haiti, Centralamerika

SVT: apartheid, enbart den vita rasen får dominera i Rapports sändningar

SR: Egypten, Somalia, asylsökande

SvD 2 3 DN DN AP EXP SR FT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar