lördag 31 december 2011

Nyliberalismens fula tryne

.
På dagens SvD-Brännpunkt gör Sveriges farligaste man, Fredrik Reinfeldt, åter igen ett nyårsförsök att med allvarstyngd stämma spela "landsfader". Och i likhet med den synnerligen märkliga regeringsförklaringen i höstas så talar han även nu om och manar till "ansvar".

Jag minns inte helt tvärsäkert hur många gånger jag räknade att Fredrik Reinfeldt uttalade ordet "ansvar" i regeringsförklaringen, men jag tror det var 28. Det var helt uppenbart att han var mycket obekväm och varje gång han uttalade Ordet skorrade det illa, illa. Obekväm, förresten, det var han för övrigt hela den märkliga regeringsförklaringen igenom.

Förutom att Fredrik Reinfeldt inte är någon politiker och inte bryr sig om demokrati, utan enbart agerar blint utifrån sin nyliberala agenda, så är han dessutom oerhört feg och svag. Han skymfar hela svenska folket genom att gömma Nya Moderaterna bakom det gamla namnet istället för att erkänna öppet att de är nyliberaler (neoliberaler/libertarianer). Det finns ingen moderat politik kvar i partiet - den försvann när Sveriges farligaste man klev in och slet det gamla partiet i stycken.

Vore Fredrik Reinfeldt en riktig karl skulle han ge svenskarna en ärlig chans att kunna identifiera det nyliberala inbördeskriget och möjligheten att förstå det rekordsnabba systemskifte som Sverige genomgått.

Fredrik Reinfeldt har lyckats med det han föresatte sig, att slå Sverige sönder och samman, skapa skarpa motsättningar och likt NSDAP utföra etniska - och sociala - rensningar. Nyliberalismens cyniska vindar blåser hårt i ett Sverige jag inte vill ha, och tyvärr visste vi som är politiskt medvetna vad klockan var slagen när Reinfeldt klev in på scenen med sin dolda agenda.
 
Som sagt, någon politiker är du inte, Fredrik, utan en rätlinjigt tänkande fundamentalist som kör över och krossar allt och alla, på vägen till Ditt Sverige. 
 
Mitt Sverige ser annorlunda ut än ditt, och mitt stöd får du aldrig. Du föraktar Sverige och svenskarna, jag föraktar dig. Av hela mitt hjärta.
 
 
DN AP
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar